Kaljaasin 2019 hinnat/tiedot päivitetään myöhemmin!

Lippujen varaaminen

Lippujen varaaminen:
Liput tulevat myyntiin xx.xx.xxxx klo xx.
Yksi henkilö toimii hytin matkanjohtajana, eli hän suorittaa koko hytin varauksen ja maksun. HUOM! Jotta varausprosessi sujuu mutkitta ja muutoksilta jälkikäteen vältytään, kannattaa alla olevat tiedot selvittää etukäteen!
Varausvaiheessa tarvitset seuraavat tiedot:

  • Hytissä matkustavien henkilöiden etu- ja sukunimi
  • Kaikkien matkustajien syntymäaika. (esim. 01.01.95)
  • Kansalaisuus (ellei suomen)
  • Kaikkien matkustajien toimivat sähköpostiosoitteet
  • Kuuluuko matkustaja johonkin seuraavista opiskelijakunnista: METKA, HELGA, HUMAKO, LAUREAMKO tai O'Diako. (voimassaoleva jäsenyys).
  • Matkustajan koulutusala (Liiketalous, Kulttuuri, Sosiaali- ja terveysala ja Tekniikan)
  • Tiedot ateriakupongeista. Mikäli matkustaja haluaa käyttää matkan hintaan kuuluvan ateriakuponkinsa johonkin buffet kattaukseen, varausvaiheessa tarvitaan tieto siitä, mihin kattaukseen hän haluaa. (ks. kattausajat)
  • Mahdollisen Club One -kortin numero

Huomioikaa, että vain hytin varaaja saa matkasta maksukuitin, joka pitää sisällään kaikki hyttitiedot. Kuitti lähetetään maksusuorituksen jälkeen siihen sähköpostiin, joka on rekisteröity Bailataan.fi varausjärjestelmään. Kaikki hytissä matkustavat saavat varausvahvistuksen sähköpostiinsa. Mikäli vahvistus ei saavu muutaman minuutin kuluessa, tarkasta myös roskapostikansio ja ota tarvittaessa yhteys kaljaasitiimiin sähköpostilla. Kaikki varaukset ovat sitovia.

HUOM! vain oikein varausvaiheessa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen voi luonnollisesti lähettää varausvahvistuksen. Olethan siis huolellinen täytättäessäsi varauksen tietoja :)

Aikataulut ja lippujen jako

Lippujen jako:

  • Aloitamme lippujen jaon Tallink Silja Linen Olympiaterminaalissa su 4.11.2018 noin kello 13:00. Lippujen jako tapahtuu sukunimien perusteella.
  • Jokainen henkilö noutaa itse, henkilökohtaisesti oman lippunsa.
  • Liput luovutetaan henkilötodistusta näyttämällä, printattua varausvahvistusta ei tarvita.
  • Turvatarkastus alkaa klo 13.00, jonka jälkeen tarkastetut henkilöt ohjataan tuubia ja laivan Promenadea pitkin Atlantis-yökerhoon odottamaan hytteihin pääsyä. Laivan kylpylä kannella 12 on myös avoinna klo 13.00 alkaen. Kylpylässä ei ole mahdollista säilyttää isoja matkalaukkuja, eli ne pitää jättää omalla vastuulla Atlantikseen. HUOM! HYTTEIHIN SAA MENNÄ VASTA KLO 15.30! Atlantiksen baari palvelee heti klo 14 alkaen janoisia matkustajia.
  • Liput tulee olla noudettuna klo 16.15 mennessä. Varaudu ruuhkiin, meitä on jo yli 2500 ihmistä lähdössä Kaljaasille!
  • Mikäli ylivoimaisen esteen takia et ehdi itse noutamaan lippuja klo 16.15 mennessä, ilmoita meille asiasta hyvissä ajoin, etukäteen sähköpostilla. Tässä tapauksessa voimme luovuttaa lippusi muille hytissä matkustaville.
  • Suosittelemme saapumaan terminaaliin viimeistään klo 15.30.
  • Laivaan pääsee jo klo 14.00 ja laiva lähtee kello 17.00. Portit sulkeutuvat klo 16.30.
Mihin asti laivaan pääsee? Pääseekö laivaan enää lippujen jaon loputtua?

Laivaan on noustava viimeistään 30 minuuttia ennen laivan lähtöä, eli viimeistään klo 16.30.

Kauanko Tukholmassa ollaan?

Laiva saapuu Tukholmaan klo 9.30 paikallista aikaa. Laiva lähtee takaisin klo 16.45 paikallista aikaa. (satamassa on oltava viimeistään 16.15). Ruotsissa kello on siis tunnin vähemmän kuin Suomessa.

Mitä jos myöhästyn laivasta/lippujenjaosta? Saanko rahani takaisin?

Jokainen matkustaja on vastuussa itsestään. Emme siis palauta rahoja jos itse myöhästyt. Ole paikalla ajoissa!

Laivan lähtö ja saapuminen. (Kaikki ajat paikallista aikaa)

HelsinkiTukholma
17.0009.45

TukholmaHelsinki
16.4510.30

Ikäraja

Ikäraja risteilylle on 18 vuotta.
Varaudu todistamaan ikäsi Tallink Silja Linen henkilökunnalle tarvittaessa. Kaljaasi suosittelee ottamaan matkalle mukaan voimassaolevan passin. Voit lukea henkilöllisyyden todistamisesta lisää täältä.

Mitä jos matkustaja täyttää 18 vuotta risteilyn aikana?

Matkustajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta viimeistään lähtöpäivänä.

Pääsenkö Kaljaasille jos olen alle 18-vuotias?

Valitettavasti et pääse vielä tänä vuonna. Tervetuloa kun olet täyttänyt 18v!

Ohjelma ja ateriat

Kaljaasi-ohjelman ajat ovat kaikki paikallista aikaa. Välillä HEL-STO noudatamme Suomen aikaa, Tukholmassa (satamassa ollessa) Ruotsin aikaa ja paluumatkalla STO-HEL myös Ruotsin aikaa.

Ohjelman muutokset mahdollisia ja lisäykset todennäköisiä. Kaikki oikeudet pidätetään.

Mitä ohjelmaa laivalla on? Entä onko opiskelijoille jotain tarjouksia?

Risteilyohjelman ja aikataulut löydät kohdasta "Ohjelma". Ohjelma julkaistaan lokakuun alkupuolella.
Mahdolliset tarjoukset löydät myös ohjelmasta. Parhaiten saat uusimmat tiedot seuraamalla meitä Facebookissa tai Instagramissa sekä osallistumalla Kaljaasi 2018 -tapahtumaan Facebookissa.

Mitä Kaljaasin hinta pitää sisällään?

Kaljaasi pitää sisällään entistä enemmän kaikkea hauskaa ohjelmaa sekä maalla että merellä. Perinteisen eksklusiivisen hengenravinnon lisäksi, tarjoamme myös ravintoa ruumiille. Jokainen Kaljaasi-matkustaja saa 42,50€ arvoisen ateriakupongin, joka ei varmasti jätä ketään nälkäiseksi tai janoiseksi!

Kuponki oikeuttaa yhteen buffet illalliseen tai sen voi käyttää maksamiseen laivan muissa ruokaravintoloissa. Illallisbuffetin hintaan sisältyvät ruoan lisäksi ruokajuomat (olut, viini, vesi, virvokkeet ja kahvi).

Milloin buffetkattaukset ovat ja miten varaan kattauksen?

Buffetkattaukset ovat sunnuntaina ja maanantaina klo 16.30 ja 19.30 (Ruokailuaika 2 h). Kuhunkin kattaukseen mahtuu noin. 500 henkilöä ja kattausaika valitaan lippujen varauksen yhteydessä!

Maanantaina on mahdollista myös ruokailla hampurilaisbuffetissa! Buffaan sisältyy ruuan lisäksi tietysti ruokajuomat (ei sisällä jälkkäriä). Buffettiin ei voi tehdä varauksia ennakkoon, eikä siellä ole erillisiä kattauksia. Avoinna: maanantaina klo 15-19. Hinta 24€/hlö.

Onko minun pakko käyttää ateriakuponkini buffaan?

Ei ole. Ateriakuponki on käytettävä kerralla maksamiseen, mutta se kelpaa kaikissa laivan ravintoloissa. Varaukset muihin ravintoloihin tehdään laivassa.

Ateriakupongin voi myös käyttää useamman aterian maksamiseen kerralla. Eli jos Minni ja Monni ovat molemmat nälkäisiä, he voivat yhdessä mennä syömään ravintolaan. Jos Minni syö 21€ arvosta ja Monni 21,50€ arvosta, voivat he maksaa ruuat yhdellä kupongilla. Jos Monni maksaa tänään ruuat, voi Minni piffata pizzat huomenna.

Voinko ostaa useampia ateriakuponkeja?

Kyllä, halutessasi voit ostaa useampia ateriakuponkeja ennakkoon tai maksaa ruokailut normaalisti laivalla.
Huomaa kuitenkin, että ennakkoon ostettu ateriakuponki on hiukan edullisempi!

Ateriakupongit ostettuna ennakkoon:
[table “” not found /]

Ateriat ostettuna laivalta:
[table “” not found /]

Ennakkoon ostetun illalliskupongin voi käyttää laivan ruokaravintoloissa ja aamiaiskupongin laivan kahvilassa klo 13 mennessä.

Matkan varaus, muutokset ja peruutusehdot

Matkavaraukset ovat sitovia. Matka on maksettava heti varauksen teon yhteydessä.
MAKSETTUA MATKAA EI VOI PERUUTTAA!
Voimme kuitenkin vaihtaa matkustajan tilalle toisen henkilön. Ilmoita muutokset tästä.
Force majeure tapauksissa ota yhteyttä Kaljaasitiimiin sähköpostitse.

LIPUN LÄHETTÄMINEN ETEENPÄIN EI RIITÄ MATKUSTAJAMUUTOKSEKSI!

Mikäli osa hyttiin ilmottautuneista ei pääsekään matkaan, suosittelemme uusien hyttikaverien etsimistä näiden tilalle. Näin kukaan ei joudu maksamaan turhaan reissusta, jonne ei pääsekään :) Muutoksista peritään ao. hinnaston mukainen palvelumaksu. Palvelumaksut peritään muutoskohtaisesti. Palvelumaksut maksetaan muutoksen teon yhtyedessä (Credit/Debit: MasterCard ja Visa tai Visa Electron).

Palvelumaksut:

  • 5 € /muutos, kun vaihto/muutos tehdään viimeistään 5.10.2018 mennessä
  • 8 € /muutos, kun vaihto/muutos tehdään 6.10. - 20.10.2018 klo 16.00 mennessä.
  • 12 € /muutos, kun vaihto/muutos tehdään 20.10.2018 klo 16 jälkeen.

HUOM! Perjantaina 2.11.2018 (klo 12.00 jälkeen) - 4.11.2018 tehtävät muutokset tulee ilmoittaa lähtöpäivänä terminaalissa klo 13.00 – 16.00. Tästä perimme satamassa 12 € muutosmaksun käteisellä.

Matkustajanvaihtoilmoituksessa tarvitaan:

  • Varaustunnus
  • Alkuperäisen matkustajan nimi ja syntymäaika
  • Uuden matkustajan nimi ja syntymäaika
  • Uuden matkustajan kansalaisuus (ellei suomen)
  • Uuden matkustajan sähköpostiosoite
  • Mihin opiskelijakuntaan uusi matkustaja kuuluu (jos kuuluu)

Ilmoita matkustajamuutokset täällä.

Matkustajan tulee itse pitää huoli, että on oikeassa paikassa
oikeaan aikaan. Emme voi palauttaa rahoja esimerkiksi käyttämättä jääneistä ateriakupongeista.

Olen Club One -asiakas. Voidaanko minulle kirjata bonuspisteitä Kaljaasista?

Voit ilmoittaa Club One -korttisi numeron lippujen varaamisen yhteydessä.
Mahdollisia ostoksia varten ota kortti mukaasi laivalle ja esitä korttisi aina ostotapahtuman alussa. Tallink Silja Line ei hyvitä pisteitä jälkikäteen.

Mitä tehdään siinä tilanteessa, jos yhteyshenkilö ei voi maksaa hyttiä?

Maksun voi maksaa varauksen teon yhteydessä kuka tahansa, jolla on voimassa oleva maksukortti (Credit/Debit: MasterCard ja Visa tai Visa Electron).

Onko mahdollista saada allergia- tai invahyttiä?

Kyllä, allergia- ja invahyttejä löytyy A, Promenade ja B- hyttiluokasta. Erikoishytin hinta on sama kuin normaali A-luokan hintainen matka. Ks. hinnasto.

Erikoishyttivaraus tehdään normaalisti varausjärjestelmän kautta.

Mitä jos ilmoitamme vajaan hytin ja saamme sen myöhemmin täyteen?

Hyttiä ei voi täyttää myöhemmin, vaan kaikki hytissä matkustavat tulee ilmoittaa samalla kertaa.
Huom! Uutta hyttivarausta ei ole mahdollista tehdä samalla nimellä! Tarvittaessa matkustajia voidaan vaihtaa. Mikäli matkustajien tiedot muuttuvat varauksen teon jälkeen, veloitamme palvelumaksun muutoksista.

Ilmoita matkustajamuutokset täällä.

Olenko opiskelijakunnan jäsen jos olen vaihto-opiskelija?

Kyllä.

Voitteko järjestää meille hyttikavereita?

Emme pääasiallisesti välitä hyttikavereita, mutta hyttikavereita kannattaa kysellä Facebookissa. Kaljaasi ei vastaa sovituista kontakteista.

Voimmeko muuttaa hyttiluokkaa?

Valitettavasti maksetun varauksen hyttiluokkaa ei voi enää muuttaa.

Mitä tehdään jos en pääsekään matkalle ja olen jo maksanut sen? Entä jos haluamme perua koko hytin?

Katso peruutusehdot.

Voiko varauksen/maksamisen jälkeen vielä muuttaa ateriatietoja (ottaa lisää tai peruuttaa aterioita)?

Maksettua ateriakuponkia ei voi peruuttaa. Ateriakuponkeja voi tilata lisää varausjärjestelmän muutoslomakkeella.

Voiko hyttiä maksaa käteisellä tai kortilla?

Matkaa ei valitettavasti voi varata eikä maksaa muutoin kuin varausjärjestelmän kautta ja maksu suoritetaan varauksen yhteydessä maksukortilla.

Miksi en ole saanut vahvistusviestiä (heti) vaikka olen maksanut matkani? Tai miksi viestiini ei ole vastattu (heti)?

Varausjärjestelmä lähettää automaattisen varausvahvistuksen kaikille hyttiin ilmoitetuille sähköpostitse kun varaus on maksettu. Mikäli vahvistusta ei ole tullut, tarkasta myös roskapostikansio ja/tai ota yhteyttä kaljaasitiimiin sähköpostitse.
Kaikkiin sähköposteihin pyrimme vastaamaan viimeistään kahden vuorokauden kuluessa. Erittäin kiireellisissä tapauksissa asiaa voi tiedustella myös puhelimitse +358 50 401 2045 (vain arkisin 9-17).

Huomioikaa, että vain hytin varaaja saa matkasta maksukuitin, joka pitää sisällään kaikki hyttitiedot. Kuitti lähetetään maksusuorituksen jälkeen siihen sähköpostiin, joka on rekisteröity Bailataan.fi varausjärjestelmään.

Miksi tyhjästä paikasta pitää maksaa täysi hinta? Miksi siitä ei saa alennusta?

Hyttihinta on kiinteä hinta joka jaetaan matkustajien kesken. Kokonaishinta sekä henkilöhinta muodostuvat sen perusteella, kuinka monta henkilöä hytissä on. Hintoihin vaikuttaa myös hytissä asuvien opiskelijakunnan jäsenten määrä.

Järjestyssäännöt

Laivalla noudatetaan Tallink Silja Linen järjestyssääntöjä ja voimassaolevia anniskelumääräyksiä. Laivalla turvallisuudesta ja järjestyksenpidosta vastaa laivayhtiön henkilökunta. Laivan järjestyssääntöihin ja muihin risteilyyn vaikuttaviin sääntöihin voi tutustua Tallink Silja Linen sivuilla.

Alkoholi, kielletyt esineet

Omien alkoholijuomien nauttiminen laivalla on kiellettyä. Terminaalitoiminnoista vastaa Tallink Silja Line, joka vastaa myös laukkutarkastuksista terminaalissa. Tarkastuksia aletaan tekemään kello 13:00 jonka jälkeen tarkastetut henkilöt päästetään Atlantis-yökerhoon odottamaan hytteihin pääsyä. Hytteihin pääsee klo 15.30 alkaen.
Järjestyksenvalvojat eivät tule ”takavarikoimaan” mitään, vaan matkustajia ohjeistetaan viemään kielletyt laitteet ja tavarat (stereot, viinat yms.) tallelokeroihin tai heittämään roskikseen (avatut juomapullot yms.). Laivaan kiellettyjen tavaroiden ja esineiden kanssa ei siis pääse.

Tax Free

Laivan normaalitoiminnoista risteilyn aikana vastaa Tallink Silja Line. Huokeita nautintoaineita tarjoava laivan Tax Free on avoinna kaikille normaalisti koko matkan ajan, myös sunnuntaina! Muistathan että Tax Freestä ostettujen alkoholijuomien nauttiminen laivalla on kielletty!
Ruotsin lain mukaan ikäraja alkoholiin Tax Free -myymälässä on 20 vuotta Helsinki-Tukholma välillä.

Tupakointi

Tupakointi on sallittu ainoastaan sille merkityillä paikoilla. Kannella tupakointi on sallittu ainoastaan 7. kannen vasemmalla puolella ja 12. kannen tupakointihuoneessa.

Matkustajan velvollisuudet ja hätätilanteet

Matkustajan velvollisuudet

Matkustajien tulee noudattaa varustamon järjestyssääntöjä ja aluksen päällikön järjestystä ja turvallisuutta koskevia käskyjä.

Myymälöistä ostettujen alkoholijuomien nauttiminen yleisissä tiloissa on kielletty. Kaikkien matkustajien viihtyvyyden takia ei häiritsevää käyttäytymistä hyteissä tai hyttikäytävillä sallita.

Oleskelu on matkan aikana on sallittu vain laivan matkustajille osoitetuissa tiloissa.

Laivojen kaikki hytit ovat savuttomia ja tupakointi on sallittu aluksella vain tupakointitunnuksin varustetuissa tiloissa.

Matkustajan on korvattava varustamolle huolimattomuudellaan tai laiminlyönnillään aiheuttamansa vahingon täysimääräisesti.

Laivahenkilökunta on oikeutettu poistamaan häiriköivä matkustaja lähimpään satamaan.

Lue lisää laivan säännöistä ja muista infoista täällä.

Hätätilanteet

Hätätilanteissa matkan aikana ota aina yhteys laivan infoon tai järjestyksenvalvojaan. Mikäli matkan aikana tarvitset yhteyden matkanjärjestäjään, ota yhteys laivan infoon tai vaihtoehtoisesti voit koittaa tavoittaa meitä facebook viestillä tai puhelimitse.

Jokaisen päämatkanjärjestäjän tunnistat Kaljaasipassista, näiltä henkilöiltä voit myös kysyä tarvittaessa ohjeita. Muistakaa pitää hyvää huolta sekä itsestänne että kavereista!